KÓDOVÁNÍ CESTY BLUDIŠTĚM - 4. ročník

Předmět:
Ročník:
3., 4., 5.
Kategorie:
Velikost: 248.33 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
8. 4. 2024
Sdílet:

Sada 2 pracovních listů včetně řešení k tematickým celkům:

  • Data, informace, modelování
    • I-5-1-02 - popíše konkrétní situaci, určí, co k ní již ví, a znázorní ji (kódování a přenos dat: využití značek, piktogramů, symbolů a kódů pro záznam, sdílení, přenos a ochranu informace)
    • I-5-1-03 - vyčte informace z daného modelu (modelování: model jako zjednodušené znázornění skutečnosti; využití obrazových modelů - myšlenkové a pojmové mapy, schémata, tabulky, diagramy)
  • Algoritmizace a programování
    • I-5-2-01 - sestavuje a testuje symbolické zápisy postupů (řešení problému krokováním: postup, jeho jednotlivé kroky, vstupy, výstupy a různé formy zápisu pomocí obrázků, značek, symbolů či textu; příklady situací využívajících opakovaně použitelné postupy; přečtení, porozumění a úprava kroků v postupu, algoritmu; sestavení funkčního postupu řešícího konkrétní jednoduchou situaci)
    • I-5-2-04 - ověří správnost jím navrženého postupu či programu, najde a opraví v něm případnou chybu (kontrola řešení: porovnání postupu s jiným a diskuse o nich; ověřování funkčnosti programu a jeho částí opakovaným spuštěním; nalezení chyby a oprava kódu).

Cílová skupina: 4. ročník ZŠ

Metodické pokyny: Cílem použití těchto pracovních listů je rozvinout u žáků 4. ročníku dovednost zpracování orientace v grafickém schématu (bludiště) a následnému zápisu vhodným kódem, kterým zobrazí cestu bludištěm. K dispozici jsou dvě varianty zadání pro dvě následné vyučovací hodiny. V rámci první hodiny žáci vyhledávají cestu bludištěm a zapisují nalezenou cestu vhodným kódem. PL lze vytisknout na obyčejný papír a vepisovat řešení nebo vytisknout, zalaminovat a následně opakovaně vyplňovat. V rámci následné vyučovací hodiny pak žáci přiřazují správné kódy (tentokrát v jiném provedení) k jednotlivým bludištím. PL je vhodné po vytištění zalaminovat a rozstřihat na jednotlivé díly bludiště + kódy cest (žáci pak hledají správné dvojice bludiště – cesta). Pro snadnost kontroly lze rubové strany bludišť označit písmeny, rubové karty kódů označit čísly, načež žáci pak vytvářejí jednoduše kontrolovatelné dvojice kartiček.

Další produkty od autora Milan Šatra

579848
Informatika
4., 5.
Pracovní listy
Obsah materiálu: Dvojice pracovních listů včetně řešení k tematickému celku Data, informace, modelování – I-5-1-02 -
39.00 Kč
291646
Občanská výchova
6., 7., 8., 9.
Pracovní listy
Obsah materiálu: Komplet pracovních listů na téma peníze. Cílová skupina: 6. – 9. ročník ZŠ Metodické pokyny: Komplet 8
40.00 Kč
499210
Informatika
ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Obsah materiálu: Pracovních list včetně řešení k tematickému celku Data, informace, modelování – čtení grafů – I-9-1-01
79.00 Kč
561429
Informatika
6., 7.
Pracovní listy
Pracovních listy z oblasti algoritmizace a programování v online blokovém programovacím jazyku SCRATCH umožní žákům
35.00 Kč
KÓDOVÁNÍ CESTY BLUDIŠTĚM - 4. ročník KÓDOVÁNÍ CESTY BLUDIŠTĚM - 4. ročník
Sada 2 pracovních listů včetně řešení k tematickým celkům: Data, informace, modelování I-5-1-02 - popíše konkrétní situaci, určí, co k ní již ví, a znázorní ji (kódování a přenos dat: využití značek, piktogramů, symbolů a kódů pro záznam, sdílení, přenos a ochranu informace) I-5-1-03 - vyčte informace z daného modelu (modelování: model jako zjednodušené znázornění skutečnosti; využití obrazových modelů - myšlenkové a pojmové mapy, schémata, tabulky, diagramy) Algoritmizace a programování I-5-2-01 - sestavuje a testuje symbolické zápisy postupů (řešení problému krokováním: postup, jeho jednotlivé kroky, vstupy, výstupy a různé formy zápisu pomocí obrázků, značek, symbolů či textu; příklady situací využívajících opakovaně použitelné postupy; přečtení, porozumění a úprava kroků v postupu, algoritmu; sestavení funkčního postupu řešícího konkrétní jednoduchou situaci) I-5-2-04 - ověří správnost jím navrženého postupu či programu, najde a opraví v něm případnou chybu (kontrola řešení: porovnání postupu s jiným a diskuse o nich; ověřování funkčnosti programu a jeho částí opakovaným spuštěním; nalezení chyby a oprava kódu). Cílová skupina: 4. ročník ZŠ Metodické pokyny: Cílem použití těchto pracovních listů je rozvinout u žáků 4. ročníku dovednost zpracování orientace v grafickém schématu (bludiště) a následnému zápisu vhodným kódem, kterým zobrazí cestu bludištěm. K dispozici jsou dvě varianty zadání pro dvě následné vyučovací hodiny. V rámci první hodiny žáci vyhledávají cestu bludištěm a zapisují nalezenou cestu vhodným kódem. PL lze vytisknout na obyčejný papír a vepisovat řešení nebo vytisknout, zalaminovat a následně opakovaně vyplňovat. V rámci následné vyučovací hodiny pak žáci přiřazují správné kódy (tentokrát v jiném provedení) k jednotlivým bludištím. PL je vhodné po vytištění zalaminovat a rozstřihat na jednotlivé díly bludiště + kódy cest (žáci pak hledají správné dvojice bludiště – cesta). Pro snadnost kontroly lze rubové strany bludišť označit písmeny, rubové karty kódů označit čísly, načež žáci pak vytvářejí jednoduše kontrolovatelné dvojice kartiček.
UUCZ-542043
Informatika>Pracovní listy>3.>4.>5.
33.00