GRAFOVÉ ÚLOHY 2 - 5.-7. ročník

Předmět:
Ročník:
5., 6., 7.
Kategorie:
Počet stran:
5
Velikost: 173.47 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
12. 5. 2024
Sdílet:

Obsah materiálu: Sada pracovní list včetně řešení k tematickému celku Data, informace, modelování pro 5. – 7. ročník – I-5-1-02 (popíše konkrétní situaci, určí, co k ní již ví, a znázorní ji), I-5-1-03 (vyčte informace z daného modelu), I-9-1-01 - získá z dat informace, interpretuje data, odhaluje chyby v cizích interpretacích dat, I-9-1-03 - vymezí problém a určí, jaké informace bude potřebovat k jeho řešení; situaci modeluje pomocí grafů, případně obdobných schémat; porovná svůj navržený model s jinými modely k řešení stejného problému a vybere vhodnější, svou volbu zdůvodní, I-9-1-04 - zhodnotí, zda jsou v modelu všechna data potřebná k řešení problému; vyhledá chybu v modelu a opraví ji. Využití učiva z oblasti modelování: model jako zjednodušené znázornění skutečnosti; využití obrazových modelů (myšlenkové a pojmové mapy, schémata, tabulky, diagramy) ke zkoumání, porovnávání a vysvětlování jevů kolem žáka, schéma, myšlenková mapa, vývojový diagram, ohodnocený a orientovaný graf; základní grafové úlohy

Cílová skupina: 5.-7. ročník ZŠ

Metodické pokyny: Cílem použití tohoto pracovního listu je rozvinout u žáků 5.-7. ročníku dovednost práce s daty a informacemi za použití grafových úloh – orientaci a praktické využití ohodnoceného grafu v reálném životě (simulace návrhu cyklistických trailů ve fiktivním cykloareálu).     

Žáci by měli v rámci řešení úloh v tomto pracovním materiálu najít základní vlastnosti ohodnocených grafů – cestu jedním tahem, nejkratší a nejdelší cesty, uzavřené cesty.

První stranu pracovního materiálu doporučuji vytisknout, zalaminovat, žáci s nimi následně pracují se stíratelnými fixy. Samotná řešení jednotlivých úkolů zpracovávají do vytištěných druhých stran materiálu. Optimální formou práce je práce ve dvojicích nebo malých skupinkách. Vzhledem k rozsáhlosti obsahu učebního materiálu, je možné zadat žákům nikoliv celý PL, ale „vygenerovat“ si z výsledkových tabulek sadu dílčích otázek, které budou žáci řešit ve skupinkách, dvojicích nebo případně samostatně. Kontrolu správného řešení pak doporučuji provést frontálně na tabuli s projekcí vzorového řešení. Některé zadání může mít i další než uvedené řešení.

Další produkty od autora Milan Šatra

432267
Informatika
8., 9.
Pracovní listy
Obsah materiálu: Komplex 6ti pracovních listů na téma Data, informace, modelování I-9-1-01 - získá z dat informace
59.00 Kč
546298
Informatika
4., 5., 6., 7.
Pracovní listy
Obsah materiálu: Sada 3 pracovních listů (celkem 12 rodokmenů) včetně řešení k tematickému celku Data, informace
35.00 Kč
311690
Chemie
8., 9.
Pracovní listy
Komplet 7 pracovních listů obsahuje učivo uhlovodíků. Pracovní listy doplní výuku o možnost procvičování jak ve škole
50.00 Kč
542043
Informatika
3., 4., 5.
Pracovní listy
Sada 2 pracovních listů včetně řešení k tematickým celkům: Data, informace, modelování I-5-1-02 - popíše konkrétní
33.00 Kč
GRAFOVÉ ÚLOHY 2 - 5.-7. ročník GRAFOVÉ ÚLOHY 2 - 5.-7. ročník
Obsah materiálu: Sada pracovní list včetně řešení k tematickému celku Data, informace, modelování pro 5. – 7. ročník – I-5-1-02 (popíše konkrétní situaci, určí, co k ní již ví, a znázorní ji), I-5-1-03 (vyčte informace z daného modelu), I-9-1-01 - získá z dat informace, interpretuje data, odhaluje chyby v cizích interpretacích dat, I-9-1-03 - vymezí problém a určí, jaké informace bude potřebovat k jeho řešení; situaci modeluje pomocí grafů, případně obdobných schémat; porovná svůj navržený model s jinými modely k řešení stejného problému a vybere vhodnější, svou volbu zdůvodní, I-9-1-04 - zhodnotí, zda jsou v modelu všechna data potřebná k řešení problému; vyhledá chybu v modelu a opraví ji. Využití učiva z oblasti modelování: model jako zjednodušené znázornění skutečnosti; využití obrazových modelů (myšlenkové a pojmové mapy, schémata, tabulky, diagramy) ke zkoumání, porovnávání a vysvětlování jevů kolem žáka, schéma, myšlenková mapa, vývojový diagram, ohodnocený a orientovaný graf; základní grafové úlohy Cílová skupina: 5.-7. ročník ZŠ Metodické pokyny: Cílem použití tohoto pracovního listu je rozvinout u žáků 5.-7. ročníku dovednost práce s daty a informacemi za použití grafových úloh – orientaci a praktické využití ohodnoceného grafu v reálném životě (simulace návrhu cyklistických trailů ve fiktivním cykloareálu).      Žáci by měli v rámci řešení úloh v tomto pracovním materiálu najít základní vlastnosti ohodnocených grafů – cestu jedním tahem, nejkratší a nejdelší cesty, uzavřené cesty. První stranu pracovního materiálu doporučuji vytisknout, zalaminovat, žáci s nimi následně pracují se stíratelnými fixy. Samotná řešení jednotlivých úkolů zpracovávají do vytištěných druhých stran materiálu. Optimální formou práce je práce ve dvojicích nebo malých skupinkách. Vzhledem k rozsáhlosti obsahu učebního materiálu, je možné zadat žákům nikoliv celý PL, ale „vygenerovat“ si z výsledkových tabulek sadu dílčích otázek, které budou žáci řešit ve skupinkách, dvojicích nebo případně samostatně. Kontrolu správného řešení pak doporučuji provést frontálně na tabuli s projekcí vzorového řešení. Některé zadání může mít i další než uvedené řešení.
UUCZ-570563
Informatika>Pracovní listy>5.>6.>7.
39.00