KRYPTOGRAMY - 4. ročník

Předmět:
Ročník:
3., 4., 5.
Kategorie:
Počet stran:
3
Velikost: 718.7 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
22. 4. 2024
Sdílet:

Obsah materiálu: Dvojice pracovních listů včetně řešení k tematickému celku

  • Data, informace, modelování
    • I-5-1-02 - popíše konkrétní situaci, určí, co k ní již ví, a znázorní ji (kódování a přenos dat: využití značek, piktogramů, symbolů a kódů pro záznam, sdílení, přenos a ochranu informace)
    • I-5-1-03 - vyčte informace z daného modelu (modelování: model jako zjednodušené znázornění skutečnosti; využití obrazových modelů - myšlenkové a pojmové mapy, schémata, tabulky, diagramy)

Cílová skupina: 4. ročník ZŠ

Metodické pokyny: Cílem použití těchto pracovních listů je rozvinout u žáků 4. ročníku dovednost zpracování zakódovaných dat (údajů) ve formě kryptogramů. Kryptogram je krátký zašifrovaný text. Název pochází z řečtiny, kryptós = tajný, skrytý a gramma = písmeno. Využívá se především jako forma hádanky, ve které je nápis zašifrovaný jako substituční šifra, kde jednotlivým písmenům otevřeného textu odpovídají jednotlivé znaky kryptogramu (zpravidla písmena anglické abecedy, číslice nebo grafické symboly). Obvykle se nezohledňuje diakritika.

Pracovní listy doporučuji vytisknout a vepisovat řešení.

Další produkty od autora Milan Šatra

560384
Informatika
5.
Pracovní listy
Obsah materiálu: Dvojice pracovních listů včetně řešení k tematickému celku Data, informace, modelování I-5-1-02 -
30.00 Kč
338342
Informatika
7.
Pracovní listy
Pracovní list včetně řešení k tematickému celku Data, informace, modelování - I-9-1-02 - navrhuje a porovnává různé
29.00 Kč
332694
Informatika
4., 5.
Pracovní listy
Sada 2 pracovních listů a zadání testu z oblasti algoritmizace a programování v online blokovém programovacím jazyku
45.00 Kč
566809
Informatika
5., 6., 7., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Obsah materiálu: Sada pracovní list včetně řešení k tematickému celku Data, informace, modelování pro 5. – 7. ročník – I
39.00 Kč
KRYPTOGRAMY - 4. ročník KRYPTOGRAMY - 4. ročník
Obsah materiálu: Dvojice pracovních listů včetně řešení k tematickému celku Data, informace, modelování I-5-1-02 - popíše konkrétní situaci, určí, co k ní již ví, a znázorní ji (kódování a přenos dat: využití značek, piktogramů, symbolů a kódů pro záznam, sdílení, přenos a ochranu informace) I-5-1-03 - vyčte informace z daného modelu (modelování: model jako zjednodušené znázornění skutečnosti; využití obrazových modelů - myšlenkové a pojmové mapy, schémata, tabulky, diagramy) Cílová skupina: 4. ročník ZŠ Metodické pokyny: Cílem použití těchto pracovních listů je rozvinout u žáků 4. ročníku dovednost zpracování zakódovaných dat (údajů) ve formě kryptogramů. Kryptogram je krátký zašifrovaný text. Název pochází z řečtiny, kryptós = tajný, skrytý a gramma = písmeno. Využívá se především jako forma hádanky, ve které je nápis zašifrovaný jako substituční šifra, kde jednotlivým písmenům otevřeného textu odpovídají jednotlivé znaky kryptogramu (zpravidla písmena anglické abecedy, číslice nebo grafické symboly). Obvykle se nezohledňuje diakritika. Pracovní listy doporučuji vytisknout a vepisovat řešení.
UUCZ-556189
Informatika>Pracovní listy>3.>4.>5.
30.00